Mirosław Włodarczyk Mirosław Włodarczyk
222
BLOG

Dziękuję Radnym Rady Miasta

Mirosław Włodarczyk Mirosław Włodarczyk Polityka Obserwuj notkę 1

 Kiedy 14 grudnia 2010r. na sesji Rady Miasta Kraśnik jako nowo wybrany burmistrz składałem ślubowanie, wierzyłem, że wraz z radnymi będziemy budować przyszłość lepszego Kraśnika, Kraśnika, za który wszyscy razem, wspólnie weźmiemy odpowiedzialność. W swoim inauguracyjnym wystąpieniu złożyłem propozycję, abyśmy zagrali w jednej „drużynie”. W drużynie w której grają radni, grają mieszkańcy, gra burmistrz, a zwycięzcą tych rozgrywek może być tylko Kraśnik. Nasze Miasto. Apelowałem, aby w tamtym trudnym czasie dla naszego miasta, zakończyć podziały polityczne i razem, w myśl słów: „zgoda buduje”, przyczyniać się do rozwoju Kraśnika.

Kiedy w dniu dzisiejszym stanąłem wobec radnych na ostatniej sesji Rady Miasta 2010 – 2014, mogę stwierdzić, że wiele rzeczy wspólnie nam się udało. Kraśnik się zmienił. Zmienił się na lepsze. Jest miastem, w którym prowadzimy szereg inwestycji. Uzbrojona została Strefa Ekonomiczna, pojawiają się na niej pierwsi inwestorzy, którzy tworzą miejsca pracy dla kraśniczan. Ulepszamy i budujemy infrastrukturę drogową. Powstają hale sportowe, place zabaw dla najmłodszych. Zakończył się pierwszy etap rewitalizacji Parku Miejskiego, wdrożony został program „Nowa Energia dla Kraśnika” dzięki któremu prawie 900 rodzin, dzięki instalacji solarów, realnie obniży koszty utrzymania swoich gospodarstw domowych. W ramach Programu dokonaliśmy również termomodernizacji placówek oświatowych co również przynosi oszczędności w ich funkcjonowaniu. Na wiele sposobów wspieramy kraśnickie rodziny, edukację, kulturę, sport. Udało się w znaczący sposób poprawić funkcjonowanie spółek miejskich, które po latach zapaści, zaczęły spełniać dobrze swoją rolę. Tych dobrych pomysłów, skutecznych rozwiązań i działań na wielu polach, w obecnej kadencji, można jeszcze sporo wymienić i Państwo Radni mają w nich swój wymierny udział. Za to Wam DZIĘKUJĘ! Dziękuję za pracę i za współpracę w czasie tych czterech wspólnych lat kiedy wspólnie odpowiadaliśmy za funkcjonowanie i rozwój naszego Kraśnika.

Podsumowując mijającą kadencję, nie mogę jednak oprzeć się wrażeniu, że tej jednej, wspólnej „drużyny”, o której mówiłem w grudniu 2010, do końca nie udało nam się stworzyć. Niestety, było też w pracy Rady Miasta dużo, nie tyle polityki, co politykierstwa. Nie brakowało złośliwości, zawiści, promowania własnych politycznych karier, czy też działania przeciw, nie tyle ze względów merytorycznych, ale w myśl zasady „Nie. Bo nie.” Czasem mogło się wydawać, że niektórzy radni stawali na stanowisku, że jeżeli proponuje to burmistrz, to ja, niezależnie od stawianych argumentów, na pewno jestem przeciw. Cóż, być może z różnych względów w obecnej sytuacji Kraśnika było to nieuniknione. Należy mieć nadzieję, iż kolejna Rada Miasta, którą wybierzemy 16 listopada dokona jeszcze więcej niż obecna, będzie działać bardziej merytorycznie, niż politycznie.

Ja ze swej strony życzę wszystkim Radnym obecnej kadencji powodzenia w nadchodzących wyborach, osiągnięcia stawianych sobie celów i jak najlepszej, merytorycznej pracy na rzecz miasta oraz powiatu kraśnickiego.

Na zakończenie wspólnej pracy z Radą Miasta Kraśnik z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że poprzez całą kadencję pełnienia przeze mnie zaszczytnego urzędu Burmistrza Miasta Kraśnik zgodnie z rotą ślubowania złożonego dnia 14 grudnia 2010r, dochowuję wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawuję tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka